ممبيني:

تمام مطالبات معوق کارکنان دولت تا پایان سال پرداخت می شود

یزدفردا "کشوری:تمام مطالبات معوق کارکنان دولت ، اعم از شاغل و بازنشسته و کشوری و لشکری تا پایان اسفند 88 پرداخت می شود.

به گزارش یزدفرداپایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت : مجموع مطالبات کارکنان دولت که در مواردی پرداخت آن حتی ده سال به تعویق افتاده ، 3500 میلیارد تومان است که از طریق مدیریت در مصارف بودجه امسال ، تأمین و تا آخر اسفند پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: میزان معوقه های وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیش از دیگر وزارتخانه هاست و با توجه به تأمین اعتبار ، دولت تمام بدهی خود به کارکنانش را تا آخر امسال پرداخت می کند.

ممبینی در ادامه به تشریح ویژگی های لایحه بودجه سال 89 پرداخت و گفت : در لایحه بودجه سال آینده بیش از یکهزار میلیارد تومان برای کمک به بخش خصوصی در عرصه کمک های فنی و ایجاد زیرساخت ها در نظر گرفته شده است که چنین حمایتی از بخش خصوصی بی سابقه محسوب می شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به رشد 50 درصدی حمایت از بخش خصوصی در لایحه 89 نسبت به امسال گفت: انتظار داریم بخش خصوصی با استفاده از حمایت های بودجه ای دولت ، در سال آینده حضور قوی و مؤثری در عرصه اقتصاد ملی داشته باشد.

ممبینی به فعالان بخش خصوصی توصیه کرد در سال 89 برای بهره گیری از سودآوری طرح های بلند مدت که در عین حال رشد تولید و اشتغالی کشور را تأمین می کند در بخش هایی نظیر آب ، کشاورزی ، انرژی و جاده ، سرمایه گذاری کنند.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد :نخستین بار در لایحه بودجه 89 بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیر ساخت های طرح مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طرح مسکن مهر از اقدامات مهم دولت است و دولت نخستین بار علاوه بر اعتبارات بانکی ، اعتبار بودجه ای نیز برای اجرای سریعتر و بهتر مسکن مهر در نظر گرفته است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا